Supersjuk och framsteg

Vad sägs som ont i halsen och huvudet, super förkyld, helt täppt och feber. Någon som vill byta?? Så kände jag mig när jag vaknade imorse en lång natt med mycket märkliga feberdrömmar..

Jag måste ju bara berätta om den märkligaste av alla drömmar.. Gadd höll på att gräva i sin bur typ mitt i natten och jag vrålade väll till så där halvsovande.. Sedan kommer jag på att det är lugnt för han håller ju på och vispar maräng till mig.. Jag får med andra ord ljudet av hetsgrävande kelpie på plåtbotten i buren till ljudet av en elvisp.. Och då med andra ord MARÄNG! Suck.. Jag vart lite besviken då jag vaknade och insåg att Gadd hör och häpna inte hade vispat maräng till mig utan bara grävt/slitit sönder ännu en filt!

Men dagens framsteg är att Gadd har varit lös hela dagen och endast en endaste liten sak har gått sönder.. Det har ALDRIG hänt förut! Och jag kan lova er att motionen av hundar har varit lika med noll idag.. Ut på gården kissa och så in igen! Nu ligger Gadd ihoprullad till en liten boll i den svarta bia-bädden.. Han syns knappt! Gulligt värre! Jax han accepterar en dags vila utan problem som tur är..

I morgon om jag mår bättre ska jag träna lite hästar tror jag.. Får se om vi lyckas klämma in lite hundträning också! Tränade Beat en sväng här för några dagar sedan och det var killer-Beat som var framme.. Flanka var heeelt onödigt, varför hålla ut när man kan vara tight tight tihgt bakom djuren?? Men vi fick ordning på honom..

Nu ska hundarna få sig en 3 minuters promenad tror jag!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej.

Nu får du skärpa till dig!!!!!! Inte nog med att du pratar konstigt, nu skriver du att du "är en blond 23 åring från Norrköping" Blond ja, men resten???hallå!!!!!!! Krya på dig, älskling.

//P

2010-01-12 @ 22:08:28
Postat av: Mamma

Krya på dej !

Det låter som Soya promenader dom där tre minuters , hon vill absolut inte gå ut när det är under +20 grader.Hon ligger hellre och äter praliner på en kudde hi,hi.

2010-01-13 @ 12:48:57
Postat av: Anonym

Krya på dig gumman. Stor kram från oss 2 o 4-benta..

2010-01-13 @ 13:50:32
URL: http://www.kelliegarden.com
Postat av: Mamma

Hej igen !

Skicka hit förkylningen så kan du få min stela nacke som helst vill vara i ett läge inte åt sidorna .Det får bli varmt bad och halsduk runt halsen ikväll .

Krya på dej !



Kram Mamma , Thomas & lilla Soyen !

2010-01-15 @ 13:38:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0