2 WK och en tant + ny somrigare design

Bor det hemma hos mig just nu.. Jag fick igår två bonushundar då Lina skulle i väg med jobbet idag så jag tog dem igår kväll..



Rut och Jax


En Tant eller Kickan som hon heter.. 12 år (tror jag) och riktig pigg
RÄTTELSE: TANT är hela 13½ år..


Rut eller Sniiiigel som hon också kallas.. Söt och otroligt trevlig WK-flicka


Vi vallade i går och det gick finfint! Jag och Lina hjälps åt med Rut och hon fick pröva på att valla på storflock och det tyckte hon först var märkligt med sen gick det bra. Efter lite träning fick Rut och Jax hjälpas åt att flytta alla tackorna med lamm och de löste det fint tillsammans.. Jag tror det är nyttigt för en ung hund i början av sin träning att få vara med på lite grovjobb så att säga. Få jobba upp en bra djurkänsla och lösa situationen men ändå under kontrollerade former.


Jag tränade även Beat och han var klockren. Han skar sönder båda framtassarna (otur med mina hundar, jag vet!!) för ca 2 veckor sedan men han är nu haltfri och ska sättas igång igen.. Jag undrar hur många månader sammanlagt den hunden har varit oträningsbar pågrund av skador.. Är det inte ormbett är det utslagan tänder, eller krasch landningar på hakan eller ben som fastnar i skogen eller stora köttsår eller brutna klor och nu TVÅ trasiga framtassar.. Jag undrar vad som kommer härnäst..

Jag vill ju ut och tävla.. Men snart så ska vi ställa upp ny bana, på nytt fält och då ska det bli träning kan jag lova! Jippie! Jax ska också slipas till det blir mest lite fix för honom just nu..

Det lilla monsterbarnet a.k.a Ness va med också.. Tyckte att hon skulle gå med mig o Jax o springa lite efter fåren.. "Pytsan", sa hon och satte sig vid staketet.. Springa efter dom där ullbollarna får ni göra själva..

Jag väntar en vecka eller två och sedan släper jag henne igen..

Gammal gammal bonus bild på Beat när han är ca 1år.. Måste ta mig tid och fota nya sommarvallbilder på honom.. Dåliga jag..

 



Kommentarer
Postat av: Veronica & Basta

Du är verkligen vansinnigt duktig på att göra fina layouter!!! Sanslöst fint!

Härligt med sommar och träning, och snart är det WK-mästerskap så vi ses!!!

2010-07-01 @ 23:32:28
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se
Postat av: Lina

Jag håller med, riktigt riktigt fin layout!!! TACK för att du hade hundarna igår!!! Vet inte hur jag hade löst dagen utan dig. De var så trötta igår och än så länge idag. Men tant, hon fyller 14 år 1 september! KRAM

2010-07-02 @ 09:24:04
URL: http://www.igelsnigel.se
Postat av: Sabine

Härliga sommarbilder.Lilla Ness växer hon med ser jag. Aliz har snart vuxit ur kattburen och den buren är liten. Hon har ungefär samma åsikter som Ness om får men snart klickar det nog till och dom fattar vad dom är för något...

2010-07-02 @ 11:12:41
URL: http://mitchenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0