Mini valpträff

I onsdags träffades jag och Anita uppfödare och Lollo med våra tre valpar ut Jax/Alva kullen.. Prova på vallning stog på schemat och såklart lite valp bus. Nessan fick börja med att visa upp hur hon gör inne i fårhagen. På de två gångerna hon hade träffat fåren innna hade hon nu tänt till rejält.. Jag behövde hjälp för att fånga henne..

Hon kan rusa och splittra får men oftast rundar hon och håller den till mig men när det verkligen gäller ställer hon sig öga mot öga med tackorna, sänker sig och går sprikrakt och helt lugnt mot huvudena.. Man får gåshud!

En tacka tog vi bort från gruppen för hon var styrig och jag tog Ness i koppel för att få hem henne till fårhuset och då backade vi den tillsammans hela vägen ner till fårhuset.. Nessan smög som en panter vid min sida, helt focuserad på sin uppgift..

Just nu känner jag såhär.. Hon får vara HUR jobbig hon vill bara hon fortsätter att visa denna sidan. Fina lilla monsterunge =)

<----- En glad och trött Ness vid staketet snart 4 månader gammal

Hur gick det för de andra barnen då..
Lex han fattade först inte alls vad vi höll på med men sakta sakta började han bli mer och mer intresserad. Totalt orädd är han och det tog inte lång stund innan han höll sin kant, stoppade och rundade. Fin liten pojke det där!

Anitas tik Lizzie eller Kelpie som hon nog mest kallas har inte riktigt kommit på vad det hela går ut på.. Vi försökte lite olika metoder, som att hon fick gå med i lina när "storebror" Eddie vallade, vara med Ness och med oss men hon är lite som Ness var i början. Gå ni med de där vita ulliga så sitter jag här vid staketet.. Hon tänder när hon tänder helt enkelt!


Lizze, Anita och Eddie o fåren i 25:an


Ett minde kärt återseende systrarna emellan.. Lizzie överst o lilla Nessan underst,
Eddie han ser ut att tänka.. Suck.. Va ni håller på..


Lex, såå lik sin pappa.. En riktigt trygg hane, mogen och otroligt fräck


Något slags försök till famije foto.. Pappa Jax med alla barnen!


Fina Gadd fick vara hejjarklack åt sina halvsyskon barn..
Han har växt på sig den svarta herren, sååå otroligt fick tycker jag!


Anitas goa hane Eddie, storebror och extra pappa till alla valparna

TUSEN TACK ANITA OCH LOLLO med familj FÖR EN TREVLIG LITEN TRÄFF
och så tack till Miche förståss för att vi får motionera dina får,, 


Kommentarer
Postat av: Lydia

Hade nästan glömt hur ofantligt stora öron småttingarna har. ;-)

Skoj att hon tänt till ordentligt lilla Ness.

Nu har jag hittat till din riktiga blogg, tack för trevlig läsning! Vi ses efter semestern!

2010-07-16 @ 19:10:58
URL: http://lydiaodingo.wordpress.com
Postat av: Sabine

Synd att ni alla bor så himla ocentralt..... Hade varit så skoj att vara med och se hur de andra i kullen är. Härligt att Ness tänt ordentligt. Mini Aliz såg bara Leo när jag släppte de på fåren häromdagen. Behöver släppa henne själv men då försvinner fåren tyvärr. Men det kommer tillfällen senare.

2010-07-17 @ 19:19:34
URL: http://www.mitchenskennel.se
Postat av: Sabine

hoppsan, det gick fort. Nu är hon tänd... Höll sin sida och tog in utbrytare duktigt.

2010-07-17 @ 21:38:02
URL: http://www.mitchenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0