Fullt upp!

Först ska jag börja med att på heder och samvete lova att det kommer vallbilder på lilla Nessan.. Ska bara själa bilderna ur Amandas kamera i morgon..

Det har varit några intensiva dagar med massvis med hundträning, jobb och föreläsning.. Jag gillar att ha MÅNGA bollar i luften men idag var det knappt att jag kunde hålla ögonen öppna på väg hem från jobbet.. Jag cyklade allt annat än rak trots superhög volym på radion i öronen..

Denna kväll har jag och hundarna haft en lugn hemma kväll men självklart tog vi oss en promenad med bad paus som resulterade i en skadad Beat... Jag blir knäpp nu alltså.. Hundj***l att gå sönder alltså! (det är självklart INTE Beats fel men förstå va trött jag blir)


Jag kollade supernoga hur stranden och den lilla bryggan där hundarna brukar bada ifrån såg ut, inget glas inga vassa kanter osv.. De hoppade, simmade och for runt men så ska Beat såklart gå upp på sidan av stranden där det är typ djungel.. Han kommer fram mellan all sly hoppandes på tre ben med en pinne mellan trampdynorna på ena baktassen. Pinnen stog nästan (huden putade upp men inte trasig) ut på ovansidan av tassen.. Ut med pinnen och sedan var det syyyynd om Beat.. ONT hade han men jag hivade i honom i vattnet igen så kan fick kyla av det hela och sedan kunde vi halta hem..

Träningen i veckan har egentligen mest bestått i att jag har assiterat när Amanda och Jocke har tränat Kross och Jet men även det är lärorikt.. Man lär sig mer när man får se nya hundar valla och stöter på nya problem att lösa. Två fina unghundar är det men otroligt olika. Däremot är jag mycket övertygad om att båda kommer att bli fina vallhundar. Jet, WK (Örjagården's Bobby D/Kongahälla Tanja) är MYCKET men börjar att lugna ner sig och visar då på både koncentration och mod. Kross, BC är lite bekväm och honom måste man verkligen utmana med långa hämt, delningar och att han HELA tiden måste jobba på djuren.

Roligt och kul när man känner att man kan se hur man kan få hundarna bättre.. ALLA timmarna i hagen börjar att löna sig minsann.. För mig alltså.. Jax har fått gå några korta pass men annars har han fått vara på pass när de andra tränat. En uppgift han tar på fullaste allvar! Bästa blå. Vi hade ett träningspass i helgen med fem riktigt svåra djur och då var han fullkomligt GRYM. Tog varenda vissla.. Jippe JAG har lärt mig hund visslorna! Tänka sig så stolt jag är faktist! Och han var bara sååå bra, då önskar jag verkligen att jag skulle tävlat just där och då. Ska se mig om efter lite IK-1 tävlingar.  

Åh just det.. Jaxens öra läker som det ska. Hästplåstret med skumgummi visade sig vara VÄRLDENS smartaste uppfinning.. Gick till och med att bada med.. (tänk om man hade vetat om det när man hade Zorro som slog sönder sina öron i tid och otid..) I varjefall läker det bra och Jax är super super duktig på att låta bli att hålla på med det. Duktig hund! 

Apropå ingenting så är den blicken han har på fotot ovanför är hans "du och jag matte"- blick, man kan ingenting annat än att känns samhörighten. Min bästa bästa BLÅ! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Jax måste ha världens längsta tunga .....

Sköt om er i värmen !

Kram,kram

2010-07-23 @ 07:20:28
Postat av: Veronica & Basta

Såååå...du är trött på att BEAT gör sig illa? Det kan inte vara så att han bara hänger på trenden i resten av familjen? :-)

2010-07-23 @ 11:41:04
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0