I like!

Igår var en sån där bra dag med massor att göra.. Det gillar jag! Upp tidigt, ut till hästarna.. Köra Castella ihop med Win Mack på slingan.. Helt tyst, bara gröna fina fält och skog runtomkring och hästen som bara jobbar på.. Eller egentligen var hon mindre bra just då men naturupplevelsen och känslan gjorde att det härligt att köra ändå! Sedan in till stan o jobba.. Gick hem, tog en glass la mig på en parkbänk med en glass o funderade på vad eftermiddagen hade att erbjuda. Slängde i väg ett mess: Hej, Jag har tråkit ska vi hitta på ngt till Lina och hon var på. Hämtade cykeln trampade på ut mot Tångestad/Beteby, ca 1mil.. Motvind hela vägen, fick stå upp och trampa till det brände i hela benen.. Härligt! Man ska känna att man lever!

Kom ut till hundarna som fick vara kvar i hundgåradrna medan jag jobbade, städade boxarna och fixade fint hon dem.. Sedan kom Lina med mat, ett mycket bra initiativ.. Massvis med hundsnack, sedan promenix genom skogen, Jax njöt av att ha en wk-flicka att busa med.. Tant (Linas gamla fina Kickan) hon lufasde på..

Vi tränade båda kelpisarna i 25an.. De skötte sig exemplariskt! I varje fall efter en stund!


Man kan träna allt i en 25a, här delning.. Jax har full koll på läget!


Lina med Rut, femte gången på får och full koll på hur det ska gå till.. Rut alltså.. hihi*

Fick sedan skjuts heeela vägen hem till dörren och cyklen fick följa med! Det kunde nog inte bli bättre.. Tusen Tack Lina för en suuuper trevlig eftermiddag! 

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack själv för igår! Mycket bra kväll!! Fina bilder det blev, och jag ser lika förvirrad ut på bilden som jag mest kände mig, men jag säger ju det, Rut börjar ju veta hur man gör så hon får lära mig sen!

2010-06-11 @ 17:14:04
URL: http://www.igelsnigel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0