Lydnadsinspiration..


Som ett brev på posten kom ett väldigt sug av att träna lydnad.. Det var länge sen jag verkliegn tränade på. Visst har jag kört ngt litet pass då och då men de senaste två veckorna har det blivit minst fyra pass i veckan. Det känns riktigt bra! Han har mognat betydligt sedan vi sist försökte oss på någon hårdare satsning i lydnad.

30 maj, 145 poäng i lydnadsklass I, om det är någon som har glömt.. Jag har det ivarje fall inte!

Stå som länge har varit svårt i ala former börjar vi hitta rätt sätt att träna på. Ställandet under gång är snart 100% och stå från ligg och sitt är vi på god väg mycket tack vare Linas tips: Handtarget i stå men att börja med en lugn hund! Fungerar klockrent och han fattar grejen med en gång! 

Ikväll bär det av till Norrköpings Bk för lite lydnads och agility träning. RIktigt skoj!

Och för alla ni som nu undrar: Har hon övergett vallningen helt.. Nej då! Ni kan vara lugna!

Senast i tisdags tog vi oss en sväng om i hagen. Attityd, hämt och LYSSNA för herr blå, tänk, attityd och LYSSNA för border collien.. Vi har bara lagt tävlandet på is tills i höst!

Men jag är ju en tävlings människa så då kunde jag ju denna sommar passa på att smyga in en lydadstävling eller två i kalendern.. Lite sugen att ta ut Jax på ett MH också, det kan bli mycket spännade!  

BILDEN: Jax ca 5 månader med stoooora öron

Nu promenad, sedan jobb.. Jax är så härlig när jag är borta. Direkt när jag börjar klä på mig för att gå lägger han sig i min säng, rullar ihop sig till en boll med ryggen mot mig: Han ser ut som gå då.. Jag bryr min INTE!.. Men när jag kommer hem kommer han inte och hälsar men går men då in till sovrummet ligger han nästan alltid utsträckt på sidan eller helt på rygg o viftar på svansen som: Vadå, har du varit borta.. Jag har soooovit!

Underbara jycke!

Kommentarer
Postat av: Lina

Fina Jax! vad härligt att du fått sånt sug på lydnadsträningen, det är så härligt när man är inspirerad och man får cred för det när det går bra! Roligt och bra för alla tror jag också när man blandar vad man gör, man lär sig så mycket från olika "grenar". Jag kanske också får tillbaka lite lydnadssug nu när du är taggad!

2010-06-17 @ 15:54:57
URL: http://www.igelsnigel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0