Ness nära döden upplevelse!


För att göra en otroligt låång historia kort kan jag börja med att säga att hon klarade sig med det var bra nära..

Det började med att hon var lite dålig i magen, hon har väll ätit ngt äckligt tänkte jag.. Svält och skonsam kost! Sedan blev hon inte bra och lite hängig.. Sedan var hon grå i sina slemhinnor och ville knappt resa sig..

Troligvis har hon fått i sig saltlake som man lägger in fisk med och på så sätt fått saltförgiftning.. Finns att läsa om här för den nyfikne.. Jag trodde att det var kört, jag trodde hon skulle somna och aldrig mera vakna men nu är hon precis som förut! Det vände på en dag och nu är hon som vanligt, lika galet glad och sååå busig!

Jag andas ut och njuter av en valp som hoppar och far, springer runt och hetsbiter sin far och är allmänt jävlig.. Det betyder ju bara att hon är frisk!


Kommentarer
Postat av: Emma

Vad otäckt! Vilken himla tur att det gick så bra ändå! Valpar borde inte få skrämmas sådär!

2010-06-23 @ 06:58:31
URL: http://tjoller.se
Postat av: Stina och Bella

Åh så skönt att det gick bra!

Bella går på penicillin efter att granntiken, en jättedog (ca 50 kg) av något slag, bitit igenom hennes läpp, med infektion som följd … Inget kul. Hennes husse o jag vill ju gärna att hundarna ska vara glada för varann. Men snälla timida Bella kände sig tydligt hotad, lyfte överläppen och morrade lågt. Tiken hängde i hans koppel och var inte ett dugg avspänd … Sen tog den en halv sekund. Jag trodde Bella skulle krossas, men han fick isär dem och vi gick var till sitt. Såg såret först efter tre dagar. Syndes/kändes ingenting först …

Bra namn förresten!

Hälsa alla! Trevlig midsommar!

Stina

2010-06-24 @ 08:37:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0