Avelshunden


Nu har jag lagt ut jax avelssida, kika in den här vettja. Känns så bra det här med Alva/Jax valparna. Enligt senaste rapporten växer de och frodas, de är jämna och alla sju mår toppen.

De blev fyra tikar och tre hanar, en helt PERKET fördelning tycker jag. Två av tikarna och en av hanarna är blue/tan som Jax resten är stiligt black/tan. En L-kull ska det bli så jag har plockat ihop lite L namn som jag gillar..

HANHUNDS NAMN PÅ L  
Luke, Lex, Lance, Lacer, Luka, Loyd, Louie, Lee, Lego, Levi, Lexus, Liam, Like, Lima, Link, Lion, Leon, Look, Loke, Lupo 

TIK NAMN PÅ L
Lynn, Lace, Liz, Luma, Lacie, Lass, Liah, Lara, Linn, Lamba, Lana, Latte, Lava, Lera, Leva, Lira, Lita, Lova, Love

Vad tycker ni? Är det kelpienamn??



Kommentarer
Postat av: Veronica & Basta

Vilken jättebra avelssida! Tänk om alla kunde erbjuda samma kortfattade men viktiga information om sina avelshundar, vad bra det skulle vara!



Namnen är givetvis kelpienamn allihop - enkla, tvåstaviga och behaglig klang....duktig!

2010-03-28 @ 12:20:02
URL: http://www.svekhultia.bloggworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0