Fortfarande massor kvar...

...i Beat! Trots (nästan) enbart attityd träning, trots nötande nötande nötande av flanker.. Så vill han bara går rakt fram fortfarande..

Jag älskar det! Man kan bevisligen inte träna bort hans enorma vilja att flytta djur! Idag var det dags att ta ner de cirka 180 tacklammen för sortering! Beat fick som uppvärmning på det hela ett pass av "men bli ödmjuk nån gång då"-träning med Miche.. Gick tillslut bra!

Sedan var det bara att köra på! För den som inte flyttat så många lamm någongång kan jag upplysa er om att de inte vill gå någonstans alls och absolut inte i gegga.. Men annars gick det bra! 3 km promenad i lugnt tempo med djuren lufsandes i trav framför sig på vägen. Om jag var hund skulle jag slappna av o lunka med men INTE då!  Man kan ju gå och försöka pressa och liksom trycka djuren HELA vägen..  Han är för härlig! Han fyller sin funktion den hunden i varje fall.. Beat THE SHEEPTDOG ingen tvekan där inte!

 




Alla lammen i fårhuset, Beat smutsig nöjd och inte det minsta trött..  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0