Syskonbilder

Idag har det varit vår. Jag har gått promenader på fälten och i skogen och ingen snö.. Underbart! Tränat på stora fältet hans också med! Det om något måste ju vara att vårtecken.. Gadden och Sticks syster Bett kom förbi en sväng. Trevlig liten tik! Blir nog toppenfin!


Bett på storflock.. Andra gången i livet!


Hon är härligt mörkblå tycker jag!


Sticks i solen på promenad..


Om en bild kan fånga en hunds personlighet så är detta Gadd!


Stiliga syskonen Stick och Gadd


Efter träning och promenad var det lite fårhus fix som stog på programmet. Jax fick hjälpa till med lammen. Det gillar han! Skötte sig fint idag tyckte jag.. Härligt när man känner att han gör nytta. Han fick ligga på pass när vi sorterade och hålla bort de som skulle iväg. Nöjd kelpie efter det kan jag lova. Han vart så trött efteråt att han bara rullade ihop sig i halmen och sov som en stock. Jag blir så glad när han gör sånt! Han fattar verkligen att nu är det jobb och nu är det inte jobb och då sover han! En bra och energisparande  egenskap hos en hund tycker jag.

Kommentarer
Postat av: odd magne

Det blir spennende å se Stick, Bett & Gadd til sommeren :-)

2010-03-31 @ 07:04:33
URL: http://workingkelpie.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0