Trixs

En sån här vanlig lördag utan vallning får man roa hundarna på annat vis.. Först en lång tur ut över himmelstalundsfälten, ja de sprang som galningar och sedan lite trix träning. Jax har inte glömt alla sina gamla färdigheter och inte heller har han blivit sämre på att fatta snabbt! Han är en fröjd att träna.. Nytt han har eller håller på att lära sig är: Sitta fint, hålla i saker med tassarna, trä ringar på en pinne, krypa under en filt, hämta mina tofflor (just att det är tofflorna han ska hämta, inte nått annat) och så tränar vi lite luktdiskriminering.

Los därmot är inte den mest lysande klicker stjäran här på jorden. Men det går sakta men säkert framåt! Han har fattat nostargeten, den ska man dutta på... Och nu håller vi på med tasstarget och att ta/hålla en apportbock.. Svårt, mycket svårt sa Los.. Han vill så mycket men han kan liksom inte få till det. Han tycker att det är såååååå mysigt att vara nära och när man berömmer honom med rösten slår han nästan över och kan bara inte komma ihåg vad det var vi höll på med.. Vi tränar vidare!


Detta är favoritposén när man tar fram en kamera.. Jag borde döpa om honom till orm..

Åhh just D! Glad vart jag idag över ett trevligt samtal..
Ni får en liten ledtråd så ska vi se om ni fattar...




Kommentarer
Postat av: Anneli

Hej! Jag har också Viska till att hämta mina tofflor på morron, så man slipper kliva ner på det kalla golvet. Väldigt praktiskt! :-)

Jag tänkte fråga om du inte har lust att skriva lite likheter/olikheter och för-/nackdelar bc och wk emellan?? Hade varit väldigt intressant! :-)

2010-03-08 @ 08:45:22
URL: http://www.annelitens.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0